Godmorgon :)

I går så hade vi Karin och Tord här på mat, det var deras födelsedags present....dom fyllde i juni!!!!! ja ja jag vet men man ska inte stressa ;) nu har vi i all fall kommit överens om att när Stefan och Jag fyller då ska dom bjuda oss på mat å så tvärtom. Det är så bra för Stefan och jag fyller i Mars å Karin ochTord fyller i Juni. Bra grej ;)

I går så fick dom i allafall kyckling gryta, å här har ni receptet...prova , den är såååå god.
 
 Stefans Kyckling Gryta.
 
 1 kg kyckling skärs i tärningar, gärna när den är lite frusen.
 1 röd och 1 grön paprika i små bitar.
 2-3 vitlöks klyftor skärs i tunna skivor.
 1 dl mango chutny (bengal hot)
1-2 tsk sambaloelek OBS, stark!
 2 st kött buljong bla. med 3 dl vatten.
 2 dl grädde.
 2 dl creme fraich.
 1-2 tsk stark curry.
 
 Gör så här:
 
 Bryn kycklingen i olja bla i paprikan,
Tag i curry, vitlök och buljongen.
Låt det puttra i 10 min.
Blanda i mango chutny och sambaloelek.
 Sist blandas grädde och creme fraich i grytan.

 Servera med ris och en grönsallad,
 Dyng gött ;)



 
 sussie♥


Kommentarer
Postat av: sofia

Ser gudomligt gott ut! Kom till jobbet med en låda.

2010-01-24 @ 13:32:13
URL: http://lenasofia.webblogg.se/
Postat av: Anneli

Den maträtten lät inte helt fel så den får det bli nästa helg när vi ska ha släktkalas för att fira Becca´s 16 årsdag.

Tack för tipset. Kram kram

2010-01-24 @ 16:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0