Loppis

Hej svejs
I dag så åkte Elinor och jag runt på lite olika loppisar ( som vanligt på Lördagar) :)
och som vanligt så hittade vi lite bra att ha saker...
En jätte snygg jeans skjorta för 30 spänn helt ok, en byrå för en 50 lapp som Eve just nu håller på att slippa och fixa till, blir säkert jätte snygg.
Sen så hade jag lagt undan ett sött skåp på affären som är på västra rävås gatan Bevara heter affären, ni som inte har varit där...GÅ DIT ;) sååå mycket fint.
www.bevarainredning.com
Sen drog vi på stan så där inhandlades en svart klänning ( skräll att den var svart) plus att jag köpte en väst på hm.
En nöjd Susanne åkte hem och fixade fläskfile med svamp sås
Dyng gött.

här kommer ett smidigt recept på svampsås som var jätte gott

för 4 personer

200 gram kantareller
2-3 schalotten lök
1 msk smör
salt och peppar efter smak
1 dl grädde
½ dl vatten
100 gram grönmögelost

finhacka löken och skär svampen i mindre bitar
bryn i hop i ca 5 minuter
salta och peppra
på med grädde och vatten
låt koka i hop ett tag, späd om det behövs.
smula i osten låt puttra i 5 min.

jag tog en annan svamp plus att jag tog gul lök
sen tog jag även Hong ädelost
och det blev jätte gott.
Lycka till.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0