Guld budda

Vi åkte tuk tuk för att åka omkring å kolla lite tempel och buddafigurer,
bla en budda som var typ 50 meter hör och täckt med bladguld, vi var där en Söndag och det var fullt med Thai människor som bad och offrade olika saker.
Vi köpte fyra småfåglar som satt i en lite bur som man skulle ta och släppa framför buddan, det betydde att man lät allt som var dåligt flyga i väg och att man typ renade sig...jag lät Stefan göra det ;) Tycket att han behövde det mer än mig :)

Tung kille..


en munk.


den glada buddan, han offrade jag pengar till, han var så söt.


Pippi fåglar.


Stefan blir som en ny människa :)


Det här var helt sjukt, det satt en livs levande munk och sirra rätt fram..han blinkade inte en gång..jag stod och kolla ett bra tag men inte nått rörde sig...tala om trans...


Efter det här så åkte vi till ett mega stort varuhus..tala om kontraster :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0