07.07

Gooooodmorning Sweden....
uppe med tuppen...jaaa sån är jag :)
bara att gilla läget.
En kompis till mig vars kille ÄLSKAR Peter Lemarc skulle fixa en överaskning till honom.
Han har varje skiva som Lemarc gett ut, han har varit å sett han flera gånger men han har ingen autograf...Så B och hennes dotter började smida planer, dom sökte adressen till Lemarc...ja eller hur  som om den fanns tillgänglig för alla!!! Är man från Degerfors då gör man på sitt sätt, sagt å gjort dom tog bara ett kuvert å skrev Peter Lemarc Stockholm.
Det gick nån vecka B satt på möte (hon var sekreterare..totalt oviktigt...) helt plötsligt så ringer hennes mobil..hon ursäktar sig å säger (på degeforsiska!!!) hööörnii ja måste ta de här, kan va barna...hon går ut svarar Hallå??? till svar får hon- (på bred Stockholmska) Tjeena Peter Lemarc här...B trodde att det var en kill kompis som drev me na..de va re inte..så han säger igen-Lemarc stockholm...då skriker B skööjörööö!!! han svarar hmmm,,va!! skööjörööö, här står B på knä chockad ;) Han säge helt  otroligt att brevet kom fram. Jaaa säger B med vid öppen mun..
Du jag tänkte om jag ska skriva en autograf så skulle det vara kul om jag visste vad han heter?
Aaaa säger B fortfarnade stående på knä å öppen mun...
Han heter J, okej va bra då fixar jag de svarar Lemarc.
Då vaknar B- gu va gooooru ä....stackars Lemarc han fattade inte mycket av samtalet ska jag tro
Å inte B heller ;) men bara ett litet tag senare kom det ett brev med en jätte fin hälsning å J blev jätte glad...Väldigt glad.
All heder till Lemarc som tog sig tid å fixa det här...
han kommer nog inte glömma våran dialekt i alla fall.

Det här några av min arbetskompisar...
man blir som man umgås!!!!
Men Tony var väldigt nöjd men hur han såg ut <3 de ska han va ;)
 


Kommentarer
Postat av: Malin Björstam

Vilken bra blogg du har - man får sig oftast ett gott skratt .... Ser att du har fångat Tong a ling på bild .... Trevlig Helg ! Malin

2010-02-26 @ 12:58:59
Postat av: Youngster

Om du ändå ska ta kort på arbetskompisar ta på de lite snyggare....

2010-03-03 @ 22:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0