Kladd kaka ;)

I går när det var alla ♥-tans dag så var jag ju dyng dålig, så jag fixade lite kladdkaka till familjen i dag i stället. Också tänkte jag att receptet är så enkelt  men det ger en jätte god kaka
 så här får ni det:

BLANDA

 3 dl mjöl
1,5 dl socker
1,5 msk vaniljsocker
4 msk kakao
lite salt
rör om allt riktigt

RÖR I

2 st ägg
100 g smält smör

Grädda längst ner i ugnen
160 grader i ca 25-35 min
kolla med en kniv, kniven ska vara lite kladdig då är kakan klar.

om man vill (jag gör det) så skär en bit av en choklad kaka i småbitar å tryck ner innan gräddning.




Kommentarer
Postat av: marie

mums ring nästa gång så kommer jag.....

2010-02-16 @ 08:03:48
URL: http://backastrand.blogspot.com
Postat av: Berit

Det ser smarrigt gott ut. Detta recept ska ja prova...



Måste oxå säga att jag tycker om att läsa din blogg, man blir glad av att läsa den får sig ett litet skratt då och då... Ha det så gott..Kram

2010-02-17 @ 00:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0